Resum reunió Comissió de menjador. 24 d'octubre de 2019

2019-12-10 15:40

El passat dia 24 d’octubre de 2019 es va dur a terme reunió de la Comissió de menjador per tal de tractar la nova licitació del servei de menjador, prevista per el proper mes d’abril de 2020.

Des de la direcció es té la voluntat d’establir un servei de menjador les 24 hores del dia els 365 dies de l’any, però això no serà possible donada la situació de deficiència resultats/beneficis, que ho fa insostenible per cap empresa amb intenció de licitar.

Han estudiat la possibilitat d’un sistema mixte que permetria un servei presencial de dilluns a divendres en horari de 08:00 a 16:00 i la resta de la jornada un servei de càtering/vending millorat a l’actual.

Diuen que han fet estudis de mercat i actualment hi ha grans millores en màquines de subministrament alimentari, i estan valorant les més adequades. La direcció demana la col·laboració de la part social per tal d’estudiar les propostes dels treballadors per intentar millorar el servei.

Algunes de les propostes debatudes son:

  • Tornar al sistema de Tento.
  • Permís per instal·lar una màquina de cafè “Nespresso professional”
  • Millora de les màquines de Vending amb propostes més nutritives i saludables.
  • Es proposa un sistema de compra tipus “Just Eat” amb restaurants amb alimentació saludable.

Per finalitzar la reunió que en la reunió de fa un any la part social va proposar la instal·lació d’una zona de neteja amb piques per poder netejar els estris (tupperwares, coberts, plats, gots...) a la zona de dutxes dels banys de coordinació. No han donat resposta fins ara. Tornaran a estudiar la proposta.

L’empresa pregunta per les cafeteres Nespresso ubicades al menjador. La part social explica que son propietat dels treballadors que les varen comprar de manera col·lectiva donat que no hi havia permís per la col·locació d’una cafetera professional per entrar en conflicte amb la licitació actual del menjador.

La part social informa a l’empresa que la font d’aigua del menjador no funciona correctament, pensem que aquests aparells també haurien d’anar lligats a la licitació del menjador per tal de garantir el seu correcte manteniment.

Donada la presència del servei de prevenció s’aprofita per tractar les incidències de la sala de lactància. El seient es troba lluny de l’endoll el que dificulta la utilització del lleva-llet. El servei de prevenció diu que ja l’han apropat i que tenen prevista la instal·lació d’una nevera exclusiva per la llet materna. 

S’exposa també les queixes del personal de nit que va a descansar a la sala i el soroll del lleva-llet els molesta. L’empresa és conscient d’aquesta situació però insisteixen en que aquesta és una sala de descans i que es comparteix amb la sala de lactància, i que és ocasional durant la nit la seva utilització. També fan esment a la retirada reiterada per part d’alguns treballadors dels cartells indicadors de la zona de lactància. 

Quedem emplaçats fins la propera reunió.